dimecres, 21 de març del 2007

Recorregut del viatge


El nostre recorregut:
Feu clic per ampliar

Properes activitats

· Dissabte 24 de març:
-Tarda:
Preparació del reportatge audiovisual que s'haurà de filmar durant el mes d'abril.
-Vespre:
Sopar intercultural al restaurant marroquí d'en ZACARIAS.

Va, hi deixem venir els pares...


· Dimecres 11 d'abril:
- Tarda:
Sessió de treball amb Pinnacle Studio

· Dilluns 23 d'abril:
Tothom a comprar roses i camisetes per a costejar una part del viatge!




·Divendres 27 d'abril:
Participació a OLOT DE COLORS. S'hi explicarà el projecte i es comentaran els treballs efectuats fins al moment.




· Dissabte 5 de maig:
-Tot el dia:
Edició del material filmat.




Seguirem informant...

Introducció

Olot - Marroc 1498:

1498 són els quilòmetres en línia recta que hi ha des d’Olot fins a la ciutat de Marràqueix i també és el nom amb què hem batejat el Projecte educatiu al Marroc en què participaran 11 alumnes dels nostre centre durant aquest curs escolar 2006-2007.
El projecte consiteix en una estada al Marroc els últims 15 dies de juny durant els quals 9 alumnes de 3er. d’ESO elaboraran un reportatge audiovisual sobre diferents temes que prèviament hauran treballat en tallers i activitats diverses.
El grup tindrà com a guia-intèrpret a Zakaria Jaaidi, estudiant de 1er. d’ESO, que ha nascut a Marràqueix i que hi ha viscut fins fa quatre anys.
De tot el projecte en farà un seguiment l’alumna de primer de Batxillerat Coral Albero, que li servirà per elaborar el seu treball de recerca.
Els alumnes participaran cada mes en alguna activitat que tindrà com a finalitat encaminar-los cap a la realització final del seu reportatge .
Algunes d’aquestes actitivitats consisteixen en xerrades, com per exemple la sessió a la qual van assitir el passat 30 de gener a la Facultat d’Educació de la Universitat de Girona. Allà van poder tenir un primer contacte amb la realitat marroquina a través de Hassan Arbarkan, mediador cultural a Palafrugell, i de Marina Regil, professora i especialista en temes del Marroc, que els van introduir en els 4 punts que seran l’eix central del seu treball: l’educació, la família, la religió i els oficis dins la societat marroquina.
Les xerrades es complementen amb diferents tallers per conèixer el món audiovisual (gravació i edició de vídeos, llenguatge audiovisual, el gènere documental…) així com el contacte amb famílies marroquines d’Olot i la participació en activitats organitzades per l’Ajuntament d’Olot com l’Olot de Colors.
L’objectiu d’aquest projecte és el de conèixer una realitat diferent, però alhora propera, que serveixi als alumnes per obrir-se al món global que estem vivint. Amb aquest apropament es pretén també afavorir la interrelació entre joves d’origen estranger i d’origen autòcton per tal de fomentar valors i trencar amb prejudicis i estereotips establerts. Creiem que el reportatge audiovisual pot ser un bon vehicle per tal de mostrar aquestes experiències i els aprenentatges viscuts.

Tona Calm, Anna Farjas. Professores responsables del Projecte.

Activitats realitzades

Des del mes de gener, hem realitzat un seguit d'activitats com:

  • La primera activitat va tenir lloc el dia 30 de gener a la UDG (Universitat de Girona) on ens van informar sobre la situació actual del Marroc, de la família, l'educació i la cultura entre altres coses. Varen ser dues xerrades. La primera a càrrec del senyor Hassan Abarkan, educador social i mediador cultural de la localitat de Palafrugell, autor de "Jo vinc de Nador". La segona la va impartir la professora Marina de Regil, especialista en temes del Marroc.
  • La segona es va fer al mateix institut (IES SEP La Garrotxa), el dia 3 de març, on en Jordi Teis ens va fer una xerrada sobre els documentals: "El documental com a gènere cinematogràfic". Amb ell vam aconseguir una idea clara dels documentals, quins tipus podem emprar, així com els seus orígens. Seguidament vam fer un dinar a "Can Guix" (que per cert ens van atipar molt i vam gaudir amb la memòria de la cambrera).
Després vam anar a l'institut on vam començar a decidir els possibles dissenys de la samarreta.